تهران اتومات خدمات مرتبط با تعمیر گیربکس های اتوماتیک را با قطعات اصلی و با کیفیت اروپایی ارائه می نماید. رفع ایراد پس از تست های لازم و تشخیص ایراد به صورت بالینی – تعمیر اساسی در کمترین زمان ممکن و با گارانتی صورت می گیرد. در صورتی که گیربکس اتوماتیک خودروی شما نیاز به بررسی و تعمیر دارد با شماره تلفن های این مرکزتماس حاصل نمایید.
شاید تشخیص عیب خودرو به نظرتان کاری غیر ممکن برسد، ولی به خودرو هم مانند بدنتان فکر کنید. برای مثال، اگر معده شما بیخود و بیجهت درد بگیرد، برای تشخیص علت درد، احتمالاً به یاد آخرین غذایی که خوردهاید میافتید. همان لحظهای که به یاد چیزی غیرمعمول میافتید، وقت آن است که عیب را تشخیص بدهید و راهی برای رفع آن پیدا بکنید. ایرادهای مکانیکی خودرو هم مانند ایرادهای برقی، اغلب با سر و صداها و علایم هشدار دهندهای همراه هستند که نشان میدهند چیزی درست کار نمیکند. در طول سال، زیاد ازگیربکس کار کشیده میشود، به همین خاطر پس از مدتی عیب و ایراد پیدا میکند. تعمیر گیربکس ممکن است گران تمام بشود، پس ارزش دارد به هر چیزی که غیرعادی به نظر میرسد توجه کنید. اگر فکر میکنید خودرویتان عیب و ایرادی دارد و یا فقط میخواهید اطلاعات بیشتری درباره ایرادهای بالقوه گیربکس داشته باشید، 10 علامت مهم از ایرادهای گیربکس که به دنبال میآیند را مطالعه کنید و یک گام از خودرویتان جلو بیفتید. باور کنید یا نه، هنوز افرادی هستند که دوست دارند به صورت دستی دنده عوض کنند، پدال کلاچ و دسته دنده داشته باشند، و افرادی هم هستند که این کار را با اشتیاق انجام میدهند. گیربکس های دستی به رغم عملکرد سادهشان، به نوبه خودشان میتوانند عیب و ایرادهایی پیدا کنند. یکی از ایرادهای مهم این است که وقتی پدال کلاچ را میفشارید و سعی میکنید دنده را عوض کنید، دنده جا نمیرود
این اتفاق ممکن است زمانی که میخواهید دنده یک را جا بزنید و حرکت کنید، یا هر زمان دیگری که میخواهید دنده عوض کنید بیفتد. علت های شایع این امر عبارتند از: گرانروی پایین (رقیق شدن) واسکازین، یا نیاز به رگلاژ کردن کابل ها و اتصالات دسته دنده یا کلاچ. وقتی چیزی در خودرویتان درست کار نکند، سر و صدا هم خود به خود شروع میشود. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه بشوید حس بویایی چگونه میتواند به شما کمک کند ایرادهای گیربکس را تشخیص بدهید. اگر بوی واسکازین سوخته به مشامتان میخورد، بدانید که بوی آن به خوشی بوی موفقیت نیست. استشمام این بو نشانه این است که گیربکس شما بیش از حد داغ شده است. واسکازین نه تنها بخش های مختلف گیربکس را روغن کاریمیکند بلکه آن را خنک کرده و از سوختنش جلوگیری میکند. حتی در برخی خودروها، گیربکس رادیاتور کوچکی مخصوص خودش دارد ( خنک کننده روغن) که واسکازین را به جریان میاندازد تا گرما و حرارت گیربکس را دفع کند. از عوامل شایع مشکلساز میتوان واسکازین کم یا بی کیفیت را نام برد که نشان میدهد یک نشتی وجود دارد یا اینکه واسکازین کثیف شده و احتیاج به تعویض روغن گیربکس دارد. اگر فکر میکنید گیربکس شما از خراب شدن در امان است، دستکم وقتی خودرویتان بی حرکت است، شاید واقیعت شما را شگفتزده بکند. ادامه مطلب را بخوانید تا معنی سر و صداها را بفهمید
کلیه این مطالب از سایت تهران اتومات کپی شده میباشد : http://www.bmclassic.ir
در گیربکس هایی که به درستی کار میکنند، خودرو با همان دندهای که شما یا کامپیوتر خودرویتان تعیین کردهاید به راهش ادامه میدهد، تا زمانی که شما یا کامپیوتر بخواهید دنده عوض کنید. ولی در مورد گیربکس هایی که دنده آن ها از جا در میرود، خودرو دیگر با دندهای که برایش تعیین شده حرکت نمیکند و آن را پس میزند، و (گیربکس های دستی) تمایل دارند به حالت خلاص در بیایند. این امر در بهترین حالت ناامید کننده و در بدترین حالت خطرناک است: وقتی پایتان را از روی پدال گاز برمیدارید تا کنترل خودرو از دستتان خارج نشود، تنها چیزی که به آن فکر میکنید این است که گیربکس نیرویی به چرخ ها منتقل نکند. نیازی نیست به فکر فرو بروید. اگر چنین اتفاقی افتاد، بدانید وقت آن است نگاهی به گیربکس خودرویتان بیندازید. در بخش بعد، از علامت هشدار دهنده دیگری صحبت میکنیم که ممکن است یک « فاجعه» واقعی به نظر برسند ولی برطرف کردنشان زیاد پیچیده نیست.
کلیه این مطالب از سایت تهران اتومات کپی شده میباشد برای مشاهده کامل مطلب کلیک کنید : http://www.bmclassic.ir
این گیربکس اتوماتیک از مجموعه دنده هایی استفاده می کند که ترکیب مجموعه دنده های سیاره ای نامیده می شود، آن شبیه یک مجموعه دنده سیاره ای منفرد است اما مانند دو مجموعه سیاره ای ترکیب شده(متحد) عمل می کند . آن یک دنده رینگی دارد که همیشه خروجی گیربکس است . اما آن دو دنده خورشیدی و دو مجموعه دنده سیاره ای دارد .
اجازه دهید به بعضی قسمت های آن نگاهی داشته باشیم :
از چپ به راست : دنده رینگی ، حامل سیاره ای و دو دنده خورشیدی
شکل زیر نشان دهنده سیاره ای در حامل سیاره ای است . توجه کنید که سیاره ای سمت راست پایین تر از سیاره ای سمت چپ جای داده شده . سیاره ای سمت راست با دنده رینگی درگیر نیست ، آن با سیاره ای های دیگر درگیر است . تنها سیاره ای سمت چپ با دنده رینگی درگیر است .
توجه کنید به دو مجموعه از سیاره ای
در شکل بعدی شما داخل حامل سیاره ای را می توانید ببینید . دنده های کوچکتر گیربکس اتومات ، تنها با دنده خورشیدی کوچکتر درگیر شده اند . سیاره ای های بزرگتر با دنده
خورشیدی بزرگتر و سیاره ای کوچکتر درگیر شده است.
نمای درونی حامل سیاره ای : به دو مجموعه دنده سیاره ای توجه کنید .
انیمیشن زیر نشان می دهد که چطور همه قسمت های گیربکس را به هم وصل شده اند .
کلیه این مطالب از سایت تهران اتومات کپی شده میباشد : http://www.bmclassic.ir
تعمیرگاه تهران اتومات یکی از بزرگترین تعمیرگاه های سطح کشور در ضمینه تعمیر گیربکس های اتومات میباشد ....برای دریافت وقت برای تعمیر خودروی خود با ما در تماس باشید
تعمیرگاه تهران اتومات یکی از بزرگترین تعمیرگاه های مجاز در سطح کشو در ضمینه تعمیر گیربکس اتومات و تورک توربین میباشد
برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر با ما از طریق "تماس با ما" در ارتباط باشید
در گیربکس های اتوماتیک مبدل گشتاور قسمتی از وظیفه کلاچ را به عهده گرفته است. این سیستم به راننده اجازه می دهد که در حالی که اتومبیل متحرک و در دنده است، بدون افت ناگهانی دور موتور توقف کند. اصو کارکرد مبدل گشتاور همانند دو پنکه است که یکی از آن ها متصل به برق است و در حال دمش هوا در پنکه ی دیگر است. اگر یکی از پره های پنکه ی دوم را با دست بگیرید، متوقف می شود و پس از رها کردن سرعت می گیرد تا تقریبا معادل سرعت پنکه ی دوم شود. تنها تفاوت موجود در مبدل گشتاور و پنکه این است که مبدل گشتاور برای دقت بیشتر ازجریان روغن به جای جریان هوا استفاده می کند.
مبدل گشتاور قطعه ی کلوچه شکلی است به قطر 10 تا 15 اینچ که بین موتور و سیستم انتقال نیرو قرار می گیرد و شامل 3 عنصر داخلی است که با هم کار می کنند تا نیروی موتور را به سیستم انتقال قدرت برسانند. این سه قسمت پمپ (pump)، توربین (turbine) و هسته (stator) هستند. پمپ روغن مستقیما به محفظه ی مبدل و از سمت دیگر به میل لنگ متصل است و با دوری برابر با دور موتور در گردش است. توربین درون محفظه ی مبدل قرار دارد و مستقیما به ورودی سیستم انتقال نیرو متصل است که قدرت لازم برای حرکت وسیله ی نقلیه را فراهم می کند. استاتور به یک کاج تک سو متصل است ، بنا براین می تواند آزادانه در یک سو حرکت کند؛ ولی نمی تواند به سمت دیگر گردش کند. هر سه قطعه دارای پره ها و روزنه هایی هستند تا جریان روغن درون مبدل به درستی به گردش در آید.
زمانی که موتور در گردش است، جریان روغن با فشار وارد محفظه ی مبدل که در حال گردش با سرعت موتور است، می شود و تحت نیروی گریز از مرکز به دیواره های محفظه فشرده می شود. سپس به توربین برخورد می کند و باعث گردش آن می شود.روغن به حرکت چرخشی خود ادامه می دهد تا در مرکز توربین به استاتور می رسد و وارد آن می شود.در صورتی که دور توربین به صورت قابل ملاحظه ای آرام تر از دور پمپ باشد، روغن با پره های جلوی استاتور تماس می یابد و آن را به سمت کلاج تک سو می فشارد و با در گیر شدن کلاچ مانع از حرکت استاتور می شود. استاتور ثابت جریان روغن را توسط پره هایی با زاویه ای به پمپ برمی گرداند که باعث افزایش گشتاور می شود. زمانی که سرعت گردش توربین با پمپ برابر شود، شار روغن ضمن برخورد با پره های استاتور موجب گردش آن در جهت موافق پمپ و توربین می شود. با افزایش سرعت اتومبیل هر سه عنصر با سرعتی برابر به گردش در می آیند.
از دهه ی 80 میلادی به بعد به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت یک کلاچ قفل کننده (luck up clutch) به ساختار مبدل های گشتاور اضافه شده که در سرعت های بالاتر از MPH45-50توربین و پمپ را به هم قفل می کند. این کلاچ توسط کامپیوتر کنترل می شود و اصولا در دنده های 3 به بالا فعال می گردد.
کلیه این مطالب از سایت تهران اتومات کپی شده میباشد : http://www.bmclassic.ir